Weergaven navigatie

Vandaag

TerraTrio

Rijksstraatweg 129, Duivendrecht

Het trio bestaat uit Frieda Jacobowitz – fluit, Margot Näring – altviool en Ton Terra – gitaar. Hun muziekkeuze beslaat verschillende stijlperiode: Bach, Mozart en na de pauze wereldmuziek van o.a. Piazolla.

Capella Vocale (Leiden)

Rijksstraatweg 129, Duivendrecht

Capelle Vocale zingt a capella en met instrumentale begeleiding werken van Saint Saëns, Whitacre, Castelnuovo Tedesco onder leiding van dirigent Monique Schendelaar.

Nieuw Amsterdams Strijktrio

Rijksstraatweg 129, Duivendrecht

Een strijktrio van ‘nieuwe’ Amsterdammers met een Oost-Europese achtergrond. Zij spelen in wisselende samenstelling bekende klassieke werken. De violiste, Irinia Mouradiants is viooldocente aan de Muziekschool Ouder-Amstel.

Jolande Withuis – Schrijfster

Rijksstraatweg 129, Duivendrecht

Jolande Withuis is opgegroeid in een streng CPN gezin. Zij schreef een boek over het leven van en haar relatie met haar vader met als titel “Raadselvader”. Zij zal worden geïnterviewd door Wim Brouwer.

Frühling Trio

Rijksstraatweg 129, Duivendrecht

Na enkele jaren afwezigheid keert het Frühling trio terug met een concert in De Kleine Kerk. Vaughan Schlepp zal daarbij spelen op een fortepiano. Ze spelen bekende trio’s van Beethoven en Brahms.

8e Poëziefestival

De Kleine Kerk Rijksstraatweg 129, Duivendrecht, Nederland

Het Poëziefestival is een jaarlijks terugkerende gebeurtenis en wordt al vele jaren drukbezocht.

Mozes, solotoneel door Helmert Woudenberg

Rijksstraatweg 129, Duivendrecht

Voor de derde keer zal Helmert Woudenberg een solostuk opvoeren. Ditmaal met als thema Mozes. Woudenberg plaatst de grote vluchtelingenstromen in een Bijbels perspectief en vraagt zich af hoe het is op te vluchten.

Monday Singers

Rijksstraatweg 129, Duivendrecht

Kom luisteren naar een concert van Pop- en Musicalkoor The Monday Singers. Dit gemengde koor bestaat al sinds 1985! Het koor staat sinds dit jaar onder leiding van dirigent Deirdre van der Wolk.

Miniconcert in Coronatijd 1

De Kleine Kerk Rijksstraatweg 129, Duivendrecht, Nederland

Sergio Sánchez – klarinet en Maurits Koelmans – piano.
Sergio Sánchez heeft een master studie klarinet aan het Conservatorium van Amsterdam afgerond. Hij is lid van prestigieuse orkesten, zoals EUYO (European Youth Orchestra) or NJO (Nationaal JeugdOrkest).
Maurits Koelmans studeert piano aan het Conservatorium van Amsterdam.