Duo Nunes Bogaert, altviool en piano

14 november 2021 -15:00 - 17:00

Duo José Nunes, altviool en Pieter Bogaert, piano

Altviolist José Nunes en pianist Pieter Bogaert leerden elkaar kennen tijdens een kamermuziekproject aan het Conservatorium van Amsterdam. Nadien besloten ze om samen te blijven spelen als duo. José en Pieter verkennen nu al meer dan twee jaar samen het repertoire voor altviool en piano. Naast composities die oorspronkelijk voor altviool en piano geschreven zijn, focussen ze recent ook in het bijzonder op het maken van transcripties, om het repertoire verder uit te breiden. Als duo worden José en Pieter gecoacht door Robert Kulek aan het Conservatorium van Amsterdam.
José groeide op in Portugal en verhuisde naar Amsterdam om er aan het conservatorium te studeren bij Nobuko Imai en Francien Schatborn. Hij studeerde daar in 2020 af met het hoogst mogelijke cijfer. José was academist in het Nederlands Philharmonisch Orkest en het Nederlands Kamerorkest en had een beurs van de Gulbenkianstichting in Lissabon. Als freelancer werkt José regelmatig in het Radio Filharmonisch Orkest, het Rotterdams Philharmonisch Orkest en Orquestra XXI. Hij was ook lid van het European Union Youth Orchestra, waarmee hij op toer ging in het continent. José houdt ervan om kamermuziek uit te voeren en hij nam deel aan talrijke masterclasses en festivals, waar hij werkte en speelde met vermaarde musici zoals Ettore Causa, Gordon Nikolic, Lawrence Power, Mi-Kyung Lee, Antoine Tamestit en Frans Helmerson.

Pieter studeert sinds 2017 bij Frank van de Laar aan het Conservatorium van Amsterdam. Voordat hij zich voltijds aan de muziek wijdde, studeerde hij ook natuurkunde in België en het Verenigd Koninkrijk. Tezelfdertijd volgde hij pianolessen bij Griet Dodion in Brussel, en later bij David Earl in Cambridge en Raymond Fischer in Oxford. Pieter nam deel aan talrijke masterclasses van gerenommeerde pianisten als Boris Berman, Naum Grubert, Jan Wijn, Boris Giltburg, Eldar Nebolsin en Alexander Gavrylyuk. Daarnaast volgt hij ook lessen fortepiano bij Olga Paschenko. Hij deed ook mee aan verschillende festivals, zoals The International Holland Music Sessions, Verão Clássico (Lissabon) en Festival Jong Talent Schiermonnikoog. Hij wordt ondersteund door een talentbeurs van de Jacques Vonkstichting.

Iedereen van 13 jaar en ouder heeft voor een bezoek aan deze voorstelling een coronatoegangsbewijs nodig. Dit houdt in: een vaccinatie- of herstelbewijs of een negatieve testuitslag van maximaal 24 uur oud. Deze kun je aan de deur tonen via de CoronaCheck app van de overheid. Vergeet ook je ID-bewijs niet.
Je kunt via www.coronacheck.nl  ook een papieren toegangsbewijs genereren.

14 november 2021
Evenement Tags: