10e Poëziefestival: VUUR

23 maart 2023 -20:00 - 23:00

Het 10e Poëziefestival van Stichting Kleinoot heeft als thema: ‘Vuur’.

Prometheus werd bekend als een helper van de mensheid. Speciaal voor de mens roofde hij vuur uit de hemel en gaf het aan de mensen. De mensheid heeft de kracht van vuur gebruikt en misbruikt. De vernietigende kracht van vuur is veelgebruikt in oorlogen.
Vuur is soms gevaarlijk, een beetje eng, maar wel altijd magisch en het heeft een enorme aantrekkingskracht op jong en oud.
Vuur biedt ook inspiratie op velerlei gebied: vuur en muziek, vuur als humor, vuur als natuurverschijnsel, vuur en liefde.

Als thema is vrijwel alles mogelijk. In iedere stroming zijn inspirerende teksten te vinden, maar ook in romans, gedichten, artikelen, liederen en dans. Er zijn boeiende kunstenaars, filosofen en artiesten die waardevolle dingen hebben gezegd, gemaakt of gedaan.

Tijdens het Poëziefestival zullen verschillende aspecten van vuur in terugkomen in muziek en gedichten

Er is door de Poëziegroep van De Kleine Kerk een hele reeks gedichten uitgekozen waarin deze verschillende aspecten van “Vuur” naar voren komen. Leden van de Poëziegroep zullen deze gedichten voorlezen en met beelden en muziek zal het thema worden omlijst en versterkt.

Het poëziefestival vindt plaats op donderdag 23 maart a.s. en begint om 19.30 uur met de inloop in De Kleine Kerk, Rijksstraatweg 129 in Duivendrecht. De entree bedraagt 12 euro. Rond 22.30 uur wordt de avond besloten met een hapje en een drankje. Ook deze keer is de altijd enthousiaste en inspirerende heer Jimmink van de gelijknamige boekhandel aanwezig met boeken en vooral poëziebundels.

Meer informatie: www.stichtingkleinoot.nl. en telefonisch bij Gerie Bouman 020-4160181 of 06-50251802.

23 maart 2023