Concert Runa Kimura, viool en Carlos Marin Rayo, piano

11 december 2022 -15:00 - 17:00

Runa Kimura (viool). Runa werd geboren in Hiroshima, Japan. Na haar studie aan de muziekschool, studeerde ze af aan de Tokyo University of the Arts. Momenteel volgt ze de masteropleiding aan het Conservatorium van Amsterdam bij Ilya Gruber. Tijdens de jaren van haar studie heeft Ruma verschillende prijzen gewonnen.

Oosterkerk | Carlos Marín Rayo — Oosterkerk

Carlos Marín Rayo (1994, Spanje) studeert momenteel bij Frank van de Laar aan het Conservatorium van Amsterdam. Eerder waren zijn belangrijkste mentoren Mariana Gurkova, Nino Kereselidze en Graham Jackson.

Op 11-jarige leeftijd ontving hij de eerste prijs op de ‘Hazen-Arturo Soria-wedstrijd’ en sindsdien won Carlos meerdere (eerste) prijzen, waaronder bij het ‘Ciudad de Albacete – Jeunesses Musicales’ (2016) concours, ‘Euterpe International Piano Competition’ ( 2016) in Corato (Italië) en het concours ‘Marisa Montiel – Ciudad de Linares’ (2018). In 2019 won hij bij de ‘YPF Piano Competition’ in Amsterdam de 2e prijs én de publieksprijs.

Carlos heeft in de belangrijke zalen van onder andere Spanje, Portugal, Nederland, Groot-Brittannië, Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland, Italië, de Verenigde Staten, Australië gespeeld.

Als solist speelde hij concerten van bijvoorbeeld Rachmaninov, Tsjaikovski, Liszt, Beethoven, Mozart, Saint-Saens, Sjostakovitsj en Stravinsky. Carlos trad op met ensembles als het Orquesta Ciudad de Almería, het Conservatorium van Amsterdam Orchestra, Joven Orquesta de Córdoba, Camerata Eutherpe, Concerto Moderno, Joven Orquesta Leonesa, Joven Orquesta Mediterránea, onder leiding van maestro’s als Michael Thomas en Cesar Viana.

Masterclasses volgde Carlos bij Enrico Pace, Ramón Coll, Eldar Nebolsin, Frank Wibbaut, Alexander Kandelaki, Claudio Martínez Mehner, Ana Guijarro, Joshua Edelman, Marta Zabaleta, Inocencio Javier Negrín, María Zisi en Bruno Vlahek.

Concert 11 december Runa Kimura en Carlos Marin Rayo viool en piano
Verzend bevestiging aanmelding naar:

11 december 2022