Duo Tipasa, klarinet en piano

3 december 2023 -15:00 - 16:00

Manon Letort klarinet en basklarinet
Tanine Kian, piano

Tipasa Duo combineert geschreven muziek en vrije improvisatie in één prestatie. Altijd op zoek naar nieuwe muzikale texturen, het klarinet/piano duo wordt gedreven door het idee de wereld te vertalen naar een muzikale ervaring. Ze houden ervan om verschillende kunstvormen met elkaar te verbinden, zoals literatuur, beeldende kunst en muziek. Dit kan vele vormen aannemen, zoals concerten of creatieve combinatie van beeldende kunst en vrije improvisatie.

Tanine en Manon ontmoetten elkaar tijdens hun studie aan het Conservatorium van Amsterdam en ontdekte een gemeenschappelijke interesse in improvisatie.
Vanwege deze gedeelde ervaring besloten ze in 2022 Tipasa Duo op te richten.

Manon Letort is een Franse klarinettist en basklarinettist die studeert aan het Conservatorium van Amsterdam bij Olivier Patey, Frank van den
Brink, Johan Neus en Davide Lattuada sinds 2020. Zij startte met de klarinet in Nantes bij Yves Sévère, voordat hij naar Rueil-Malmaison ging en
Parijs, waar ze studeerde bij Florent Pujuila en Olivier Derbesse.
In 2015 ontdekte ze de vrije improvisatie en dat neemt een steeds belangrijkere plaats in haar muzikale leven door de jaren heen.
Manon is ook illustrator en ze is erg geïnteresseerd in het combineren van muziek met beeldende kunst.

Tanine Kian begon met muziek door piano te spelen bij Sachiko Akitham. Op 15-jarige leeftijd ging ze naar het Parijs/Boulogne Conservatorium
om te studeren bij Nicolas Mallarte en Jennifer Fichet. In 2019 studeerde zij af op klassieke piano, kamermuziek en improvisatie met pianist Damien
Nedonchelle en saxofonist Vincent Lê Quang. Ze begon te studeren aan het Conservatorium van Amsterdam bij Frank Peters in 2020.
Spelen met anderen is altijd een groot deel van haar muzikale interesse geweest. en vooral het creëren van een associatie tussen muziek en andere kunsten
literatuur.

Programma: