• Dit evenement is voorbij.

Zomerconcert in De Kleine Kerk: Chieko Donker Duyvis, cello/zang en Francisco Garrido, gitaar.

11 juli 2021 -15:00 - 16:00

€10.00

Chieko Donker Duyvis – cello en zang

Chieko Donker Duyvis is celliste, zangeres en componist uit Amsterdam, met Braziliaanse en Japanse roots. Al vanaf toen ze een klein meisje was wist ze precies wat ze wilde: muziek maken en liedjes schrijven, zingend en op de cello. Haar muzikale reis begon klassiek: vanaf haar veertiende studeerde ze aan de Jong Talent-opleiding van het Conservatorium van Amsterdam bij Maarten Mostert en behaalde daarna haar bachelor Klassiek Cello aan het CvA bij Jelena Očić en Mick Stirling. Ze is een actieve kamermuzikant en speelde met haar pianotrio concerten in Europa en Mexico. Ook heeft ze meerdere kamermuziek projecten gespeeld met musici van het Concertgebouworkest.
In 2016 werd ze als prijswinnaar bij het Prinses Christina Concours met haar trio uitgenodigd door de Nederlandse ambassade om concerten te geven in Mexico en daar zowel les te geven aan kinderen in arme wijken van Ciudad Juárez, als masterclasses te geven aan conservatoriumstudenten aldaar. In juli 2017 speelde Chieko met haar pianotrio een recital in het Concertgebouw.

Als veelzijdige muzikant ontwikkelt Chieko zich richting de jazz en andere vormen van improvisatie, zowel als cellist als zangeres. Ze heeft een grote liefde voor Braziliaanse muziek, wat haar specialiteit geworden is. In 2020 werd zij uitgenodigd om te zingen en spelen bij Podium Witteman, wat heeft geleid tot uitnodigingen om te zingen op vele podia als het Grachtenfestival, waar zij met haar ensemble het Nieuwjaarsconcert 2021 verzorgde.

Optreden bij Podium Witteman: https://youtu.be/WosKyalw-lA

Francisco Garrido – gitaar

Francisco Garrido is een gitarist en componist gevestigd in Amsterdam. Hij trad op met verschillende muzikanten zoals Luis Julio Toro (bekroonde klassieke fluitist) en Pierre Alain Goualch (winnaar van de Django d’Or). Hij heeft gestudeerd aan het Conservatorium Regional du Grand Nancy en nu aan het Conservatorium van Amsterdam. Francisco heeft een heel persoonlijke benadering van componeren en gitaarspelen ontwikkeld en is actief in de Nederlandse en Franse muziekscene en speelt met veel opkomende projecten zoals zijn eigen “The Rain Dance Collective”.

Vooraf reserveren en betalen is verplicht zie pagina reserveren.

Je krijgt een bevestiging per email: controleer  zo nodig je spambox  voor het ticket.

RSVP

Tickets are not available as this evenement has passed.

Datum:
11 juli 2021