• Dit evenement is voorbij.

Noëlle Drost, sopraan en Katie Yao Morgan, piano

28 januari 2024 -15:00 - 16:00

€12.00

Sopraan Noëlle Drost (1999) is een veelzijdige klassieke zangeres.
Onlangs afgestudeerd met een 10 met onderscheiding voor ‘exceptional artistry and illuminating herself and the audience’ voor haar bachelor, is ze een zangeres om in de gaten te houden.
Ze won meerdere prijzen bij onder andere het Prinses Christina Concours, de International Student Liedduo Competition 2022 en is laureaat van Classic Young Masters.
Daarnaast heeft Noëlle haar debuut gemaakt als solist bij het Orkest van de 18e Eeuw waar ze onder leiding van Daniël Reuss de sopraansolo zong van Händel’s Messiah met Cappella Amsterdam.
In februari 2020 zong ze de titelrol tijdens de première van de opera ‘Carattaco’ van J.C. Bach, samen met het Neue Mannheimer Orchester. Daarnaast was ze december 2021 te zien als Sesto in de productie ‘Cesare e Cleopatra’ van de Dutch National Opera Academy. Ook nam ze in 2022 de rol van Euridice in ‘Orphée et Euridice’ van Glück met barokorkest La Sorpresa op zich en zong ze bij de Saluzzo Opera Academy de titelrol in ‘L’incoronazione di Poppea’ van Monteverdi.
In 2021 heeft Noëlle deelgenomen aan een masterclass met Philippe Herreweghe en Peter Kooij, georganiseerd door Collegium Vocale in de Opera van Gent. Daarnaast was ze in augustus 2021 te horen tijdens een masterclass van Elly Ameling, die ook op nationale televisie werd uitgezonden tijdens de seizoensopening van het programma Podium Witteman. Verder is Noëlle in 2023 Young Artist bij het Leeds Lieder Festival (UK).
Noëlle is net afgestudeerd aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag waar ze in het vierde jaar zit, bij Rita Dams, Noa Frenkel en Maurice Lammerts-van Bueren. Daarnaast studeert ze ook Oude Muziek bij Peter Kooij, Francesca Aspromonte en Pascal Bertin.
Komend schooljaar zal zij haar studie vervolgen aan de Hochschule für Musik ‘Hanns Eisler’ in Berlijn.

Toptalent Katie Yao Morgan is van Brits-Chinese origine en begon met piano spelen toen ze 4 was. Ze kreeg les aan de Yehudi Menuhin School, en won als 10-jarige de Gold Award bij de Pianist of the North Competition.
Toen volgde de ‘Mention of Honor’ in de International Piano Competition in Enschede en Diplôme de Jeune Espoir tijdens de Adilia Alieva Competition. Katie speelde op het Wimbledon Festival en toerde door het VK. Ze volgde vele masterclasses en werkte samen met prijswinnende musici o.a. tijdens het prestigieuze jaarlijkse concert in Wigmore Hall.
Sinds 2018 studeert ze aan het Conservatorium van Amsterdam bij Frank Peters. Katie heeft grote liefde voor kamermuziek en werkt met veel verschillende musici samen.

RSVP

Tickets are not available as this evenement has passed.

Datum:
28 januari 2024