« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Zomerconcert in De Kleine Kerk: Mirna Ackers, fluit en Koen Slootmans, marimba

27 juni 2021 -15:00 - 16:00

€10.00

Mirna Ackers – fluit

Fluitiste Mirna Ackers geniet van veelzijdigheid en verenigt haar passie voor muziek, haar liefde voor arrangeren en haar achtergrond als musicologe in haar concerten. Zij maakt deel uit van het Canal City Flute Quartet, waarvoor ze alle arrangementen maakt. Daarnaast remplaçeert Mirna regelmatig in orkesten, zoals het Nederlands Philharmonisch Orkest, het Rotterdams Philharmonisch Orkest en het Camerata RCO, waarvan onlangs de CD Salon (presque sans violin) [Gutman Records CD192] is uitgebracht.Een belangrijke ervaring voor haar was het soleren van het Fluitconcert (3e deel) van Jacques Ibert met de Webern Kammerphilharmonie o.l.v. Vladimir Kiradjiev tijdens het isaFestival 2019 van de Universiteit voor Muziek en Podiumkunst Wenen. Na het winnen van de auditie voor dit soloconcert is ze intensief begeleid door Maria Fedotova (Orkest van het Mariinski Theater) in de voorbereiding voor dit concert.Mirna heeft bij Marieke Schneemann en Kersten McCall (KCO) gestudeerd aan het Conservatorium van Amsterdam. Piccolo lessen volgde zij bij Vincent Cortvrint (KCO). Masterclasses volgde zij onder andere bij Jacques Zoon, Felix Renggli en Emily Beynon. Naast haar concerten vindt Mirna tijd om zich muzikaal in te zetten voor charitatieve doelen waar ze met haar optredens geld inzamelt, zoals voor Stichting KIKA en Learn2Learn.

Koen Slootmans – marimba

De Belgische percussionist Koen Slootmans begon op zevenjarige leeftijd met oefenen op de plaatselijke muziekschool. Hij studeerde percussie, piano, solfège, muziekgeschiedenis en harmonieOp zijn zeventiende begon hij aan het Koninklijk Conservatorium te Antwerpen bij Carlo Willems en Koen Wilmaers en behaalde in 2016 een Bachelor diploma met grote onderscheiding. Hij vervolgde zijn studies aan het Conservatorium van Amsterdam bij Nick Woud, Bence Major, Mark Braafhart, Peter Prommel en Richard Jansen waar hij in juni 2019 zijn tweede bachelor behaalde. Momenteel doet Koen zijn Master Studies aan het Conservatorium van Amsterdam.Al op 16-jarige leeftijd werd Koen lid van het kamerorkest La Passione. In 2016 was hij paukenist in de Academie van het Koninklijk Vlaams  Philharmonisch Orkest. Tussen 2016 en 2018 was hij lid van het Nationaal Jeugd Orkest (NJO). Hij sloot zich voor het eerst aan bij het European Union Youth Orchestra (EUYO) tijdens de voorjaarstournee van 2018. Tijdens het seizoen 2018-2019 was Koen lid van de Academie van het Antwerp Symphony Orchestra.
Koen volgde masterclasses bij Marinus Komst, Koen Plaetinck, Pieterjan Vranckx, Hans Zonderop, Theodor Milkov, Ruud Wiener, Anders Astrand, John Beck en Nancy Zeltsman.

Vooraf reserveren en betalen is verplicht zie pagina reserveren.

RSVP

Tickets are not available as this evenement has passed.

Datum:
27 juni 2021