« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Izhar Elias: Gitaar door de eeuwen heen

29 september 2019 -15:00 - 17:00

€15.00

Gitaar door de eeuwen heen; een soloconcert op vier verschillende en bijzondere gitaren

In dit programma maak je kennis met enkele topstukken uit de geschiedenis van de klassieke gitaar.

Nederlandse Muziekprijs winnaar Izhar Elias laat vier bijzondere gitaren horen: de renaissance gitaar, barokgitaar, vroeg romantische gitaar en de Spaanse klassieke gitaar. Iedere gitaar en stijl heeft weer heel eigen bijzondere verhalen. Zo speelde de Italiaanse barokgitarist Francesco Corbetta voor de Zonnekoning Lodewijk de XIV, en bewerkte gitaarvirtuoos Mauro Giuliani bijna de gehele opera Semiramide van Rossini voor 1 enkele gitaar. Geniet van de hemelse klanken van het piepkleine Renaissance gitaartje en van de temperamentvolle Spaanse klassiekers.

Izhar Elias is winnaar van de Nederlandse Muziekprijs, als allereerste gitarist in de geschiedenis van de prijs. De Nederlandse Muziekprijs is de hoogste staatsonderscheiding die aan een musicus, werkzaam in de klassieke muziek, kan worden uitgereikt.

RSVP

Tickets are not available as this evenement has passed.

Datum:
29 september 2019