• Dit evenement is voorbij.

8e Poëziefestival

21 maart 2019 -19:30 - 23:00

€15.00

De entree bedraagt € 15,- en kan contant en met pin aan de deur worden voldaan. Koffie en thee zijn bij de prijs inbegrepen.
Reserveren voor deze activiteit? Vul onderaan deze pagina het aantal gewenste plaatsen in onder RSVP en voeg uw gegevens toe.

Het jaarlijkse poëziefestival van Stichting Kleinoot heeft als thema: ‘Ongehoord’.

Het thema kan op veel manieren uitgewerkt worden: scabreuze teksten of gedichten die zelden of nooit gehoord worden of nooit gepubliceerd zijn, maar ook gedichten waarvan de inhoud aangeeft dat de dichter zich niet gehoord voelt of waaruit het onvermogen of onwil tot communiceren  blijkt.

Er is door de Poëziegroep van De Kleine Kerk een hele reeks gedichten uitgekozen waarin deze verschillende aspecten naar voren komen. Leden van de Poëziegroep zullen deze gedichten voorlezen en met beelden en muziek zal het thema worden omlijst en versterkt.

In het eerste deel van de avond zal er aandacht zijn voor het ontstaan van een gedicht. Onder de titel  “waarom zeg je niet gewoon wat je bedoelt” zullen we dichters horen uitleggen hoe een gedicht ontstaat en waarom een gedicht iets anders is dan een gecodeerde zakelijke boodschap. Dichten is een soms moeilijk proces van spelen met klanken en woorden, schrappen en herlezen. ‘Dichten is met taal om zaken heen cirkelen die zich niet eerder in taal lieten vangen’. Een gedicht wil een lezer raken en zichtbaar maken wat de lezer soms moeilijk zelf onder woorden kan brengen.

Het poëziefestival vindt plaats op donderdag 21 maart a.s. en begint om 19.30 uur met de inloop in De Kleine Kerk, Rijksstraatweg 129 in Duivendrecht. De entree bedraagt 15 euro. Rond 22.30 uur wordt de avond besloten met een hapje en een drankje. Ook deze keer is de altijd enthousiaste en inspirerende heer Jimmink van de gelijknamige boekhandel aanwezig met boeken en vooral poëziebundels.

Meer informatie: www.stichtingkleinoot.nl. en telefonisch bij Gerie Bouman 020-4160181.

RSVP

Tickets are not available as this evenement has passed.

Datum:
21 maart 2019