Nieuw Amsterdams Strijktrio

20 januari 2019 -15:00

De entree bedraagt € 15,- en kan contant en met pin aan de deur worden voldaan. Koffie en thee zijn bij de prijs inbegrepen. Kinderen tot 16 jaar € 7,50.
Reserveren voor deze activiteit? Vul onderaan deze pagina het aantal gewenste plaatsen in onder RSVP en voeg uw gegevens toe.

Wij noemen ons het Nieuw Amsterdams strijktrio. Wij hebben onze roots allen in het Oostblok (Rusland, Tsjechië en voormalig Joegoslavië).   Zo’n 20 jaar geleden leerden wij elkaar kennen in een strijkorkest en zijn dus nieuwe Amsterdammers.

Met ons programma brengen wij muziek uit verschillende landen van waaruit we samen in Nederland uitkomen. Het eerste stuk dat we spelen is Prelude en Fuga KV 404a van W.A. Mozart. De reis gaat dan naar Tsjechië met het strijktrio van Johann Nepomuk Hummel. Daarna gaan we naar Rusland. Uit dat land klinkt Alexander Borodin’s strijktrio met als thema een Russisch volkslied. De reis gaat verder naar Polen met Witold Lutoslawski: Duo Bucolics voor Altviool en Cello. De reis eindigt in Nederland en dan met name bij de Amsterdamse componist Julius Röntgen. Met zijn Strijktrio Nr. 2 ‘Dvorak’ met thema’s van A. Dvorak in een Nederlands jasje wordt de reis beëindigd.

Musici
Irina Mouradiants, viool
Marek Konečný, altviool
Ivana Poparic, cello

Irina Mouradiants
Irina behaalde Cum Laude het diploma aan het Rimksy-Korsakov State Conservatorium in Sint Petersburg. Zij studeerde daarna  aan het Rotterdams Conservatorium hoofdvak viool. Zij speelt regelmatig  orekesten zoals L’Orchestre Particolare, Nederlands Symphonie Orkest, en in diverse kleine ensembles.
Irina is al vele jaren viooldocent aan de Muziekschool Ouder-Amstel en is betrokken bij het leerorkest op de basisscholen.

Marek Konečný
Studeerde altviool aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam. De studie Docerend musicus heeft hij  bij Erwin Schiffer voltooid.
Daarna vervolgde hij met de studie Uitvoerend musicus bij Jürgen Kußmaul die in 1993 succesvol werd afgesloten. Aan het Sweelinck Conservatorium volgde hij bij Coosje Wijzenbeek Viool Methodiek. Dit jaar (2018) geef hij ruim 10 jaar met veel plezier les aan het Houtens Muziek Collectief!

Ivana Poparic
Ivana is geboren in het  voormalige Joegoslavië in een familie van musici. Toen zij acht jaar was kreeg ze haar eerste lessen van haar vader . Aan de Musikhochschule van Keulen studeerde zij cello bij Boris Pergamenschikow. Na cum laude te zijn afgestudeerd, zette zij haar studie voort aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam. Als solist trad zij op met het Belgrado Filharmonisch, Zagreb Filharmonisch en Saint-George String Quartet.

20 januari 2019

Duivendrecht, 1115 AP