Marta Pedreira, klarinet en Bibi Afshar-Shirazi, harp: AFGELAST WEGENS ZIEKTE

20 maart 2022 -15:00 - 16:00

Bibi Afshar-Shirazi (2000), is een Brits/Iraanse harpiste die momenteel in Nederland woont en studeert. Geboren en getogen in Londen, begon ze haar studie aan de junior afdelingen van Guildhall School of Music and Drama en Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance, waar ze studeerde bij gerenommeerde muzikanten zoals Gabriella Dall’Olio, Sue Rothstein en Frances Kelly. Bibi trad op op Britse podia zoals Cadogan Hall, LSO St. Luke’s en Southbank Centre als ensemble en orkestspeler, en nam ook deel aan festivals en wedstrijden in Londen, zoals de North London Camac Competition. Bibi heeft deelgenomen aan masterclasses onder leiding van gerenommeerde harpisten als Sivan Magen en Elizabeth Fontan-Binoche.
Bibi studeert sinds 2018 aan het Conservatorium van Amsterdam en rondde haar bachelor af bij de internationaal gerenommeerde harpisten en docenten Erika Waardenburg en Gwyneth Wentink. Ze is een actieve kamermuziekspeler en sinds 2022 richtte ze haar harp/klarinetduo op met co-medewerker Marta Pedreira Aldao, dat als doel heeft interdisciplinaire kunst in hun ensemble te integreren.

Marta Pedreira Aldao (2000), geboren in de stad A Coruña (Galicië, Spanje), begon haar klarinetstudie op 5-jarige leeftijd bij Xocas Meijide: de basklarinettist van de gemeentelijke windband van A Coruña.
Ze vervolgde haar studie aan het Conservatorio de Música Profesional de A Coruña (Professional Conservatory of a Coruña, CMUS) bij Ma Juncal Diago Ortega; en behaalde respectievelijk de Grao Elemental (Basic degree) en Grao Profesional (Professional Degree) in de jaren 2012 en 2018.
In 2015 en 2017 won ze het solistenconcours van het CMUS, waardoor ze als soliste mocht spelen bij het Jeugdorkest en het Symfonisch orkest van de school.
Ze volgde meerdere klarinetcursussen en masterclasses bij klarinettisten als Arno Piters, Beatriz López, Josep Fuster en Vicente Alberola.
Momenteel rondt ze sinds september 2019 haar bachelor af bij Arno Piters aan het Conservatorium van Amsterdam.

20 maart 2022
Evenement Tags: