Inloggen   |
7e Poëziefestival

Het jaarlijkse poëziefestival van Stichting Kleinoot heeft dit jaar als titel ‘Weerwoord’ meegekregen.

Het is een avond vol poëzie waarin wordt geprotesteerd en tegengesproken, of waarin dichters het opnemen voor wie zich niet kan verdedigen. In de gedichten wordt gereageerd op gebeurtenissen en situaties in ons leven en in de wereld.

Maarten Douwe Bredero zal de avond openen. Het best is hij te omschrijven als dichterlijk architect, die zijn ruimtelijke creaties toelicht in dichtvorm. Inspiratie put hij uit universele waarden als leven en liefde. Enkele publicaties kwamen voort uit zijn deelname aan dichterscafés, zoals café Eijlders. Met Stichting Spleen  zal Bredero meedichten aan een uitgave rond het klassieke gedicht The Raven van Edgar Allen Poe.

Na de pauze zal de Poëziegroep van De Kleine Kerk gedichten voordragen, waarin protest en tegenspraak doorklinken, maar ook bijval en weerklank. Met beelden en muziek zal het thema WEERWOORD’ worden omlijst en versterkt. Rond 22.30 uur wordt de avond besloten met een hapje en een drankje.

Er zal ruim de tijd zijn om de stand van Stichting Plint met allerlei pöeziegadgets te bezoeken en ook zal een boekhandel aanwezig zijn met een ruime sortering poëziebundels. Rond half elf wordt de avond afgesloten met een glaasje en een hapje.

Datum:            donderdag 15 maart 2018, vanaf 19.30 uur
Entree:            € 10,-, kaartverkoop aan de zaal